Köpvillkor hos Frö med Posten

 

  • Frakt & Leverans

Om inget annat anges så finns varorna på lager och skickas från oss så snart vi fått din order. Leveranstiden är under normala förhållanden 2-5 arbetsdagar.

Fröer levereras normalt direkt hem i brevlådan med Posten, större förpackningar med lökar och tillbehör skickas till närmsta utlämningställe med DHL.
Frakten beror på vad du beställer.
- Fröpåsar ligger på ca 19 kr.
- Lökar och tillbehör ca 69 kr.
- Exotiska växter ca 69 kr.
- Maxportot är 98 kr.
Ovanstående är ungefärliga priser. Exakt porto ser du genom att gå till kassan.
OBS! Tänk på att om du lägger till vårlökar till din order så samleveras hela din beställning så fort det inte längre är risk för frost under transport. Vi delleverar alltså inga beställningar, utan tänk på att göra en enskild beställning för dina vårlökar och en beställning för de övriga artiklar du vill få hem inom normal leveranstid!
Leverans perioderna börjar ungefär:
  • Södra Sverige från ~ 15 mars
  • Mellersta Sverige från ~ 20 mars
  • Norra Sverige från ~ 1 april



Förbeställning

Om en vara är märkt med "Förbeställning" i beskrivningen innebär det att produkten levereras så fort vi fått in den i lager.

Detta påverkar leveranstiden på hela din order och kan då komma att överstiga den ordinarie leveranstiden på 2-5 dagar.

 

  • Ångerrätt
Som kund hos Frömedposten.se har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Meddela alltid vår kundservice innan du returnerar varan.
Du når kundservice på info@fromedposten.se eller 0322-633 600
Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) titel på de produkter du vill returnera. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan) Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto.
  • Fel på varan
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 10 dagar. Vi tar emot felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara.

Reklamation
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.
  • Betalning
Moms ingår i samtliga priser. Det finns två sätt att betala. Antingen med kort, via en säker DIBS koppling. Eller mot Klarna faktura med 14 dagars återbetalningstid. Om du väljer att betala mot faktura tillkommer en faktureringskostnad på 29 kr. Beställer du en vara och sedan ej löser ut den debiteras du för fraktkostnaden tur och retur - minst 149 kr.
  • Efter du beställt
När du slutfört din beställning får du direkt en möjlighet att skriva ut en orderbekräftelse. Du får också ett mail med din beställning. När vi får din beställning packar vi ihop dina varor och skickar dem till dig. Om inget annat framgår så finns samtliga varor på lager och leveranstiden är under normala förhållanden 2-5 arbetsdagar.
Du kan när som helst gå in på ditt konto och kontrollera din orderstatus.
Har du några frågor får du gärna kontakta oss på 0322-633 600 eller info@fromedposten.se
  • Kunduppgifter

    För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte heller meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. De personuppgifter du lämnar till oss, inklusive personnummer, används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. För dessa ändamål kan vi behöva föra över vissa av dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Vid misstanke om brott kan vi även lämna uppgifter till Polisen. Vi garanterar dock att ingen annan än vi använder uppgifterna för marknadsföring. Vi säljer till exempel inte e-postadresser. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

  • Förbehåll

    Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning.